سالم‌ترین نوع آجیل را بشناسید

در بین تمام اجزای آجیل، گردوها از همه سالم‌تر هستند و با مصرف 7 عدد از آن‌ها در روز، می‌توان از پیری پیشگیری کرد.

تحقیقات نشان می‌دهد این جزء آجیل‌ها که سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان‌هاست، دارای مواد دیگری مانند فیبرهای سالم، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

به طور کلی مغزهای خوراکی درختی و زمینی که در آجیل استفاده می‌شوند، سالم‌ترین و بهترین‌ غذاهای آماده طبیعت هستند.
علاوه بر آن‌که این خوراکی‌ها شامل تمام عناصر لازم برای یک رژیم غذایی سالم هستند، هم‌چنین دارای مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که اثرات مولکول‌های مضر را خنثی می‌کنند.

تا کنون مشخص نشده بود که کدام بخش از آجیل‌ها سالم‌ترین نوع هستند که می‌توانند نیاز بدن به پروتئین‌های سالم را تامین کنند. برای پاسخ دادن به این سوال، دانشمندان میزان آنتی‌اکسیدان موجود در 9 عدد از این مغزهای خوراکی را اندازه‌گیری کردند.

دکتر جو وینسون از دانشگاه اسکلانتون در پنسیلوانیای آمریکا در این باره گفت: این تحقیقات نشان داد گردوها سالم‌ترین و مغذی‌ترین بخش آجیل‌ها را تشکیل می‌دهند. تقریبا میزان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گردو دو برابر هر نوع مغز خوراکی دیگر است، اما متاسفانه مردم چندان به مصرف این غذای سالم توجه ندارند. نه تنها میزان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گردو بیش‌تر است، بلکه قدرت آن‌ها تقریبا بین 2 تا 15 برابر ویتامین‌های مختلف است.

البته سالم‌ترین وضعیت برای مصرف گردو، حالت طبیعی آن است و انجام هر فرآیندی روی آن می تواند مواد مغذی موجود در این خوراکی را کاهش دهد.

دکتر وینسون در این باره گفت: بعضی از مردم با تصور آن‌که آجیل‌ها باعث اضافه وزن آن‌ها می‌شود، از خوردن این خوراکی‌ها اجتناب می‌کنند. اما این در حالی است که چربی‌های موجود در این دانه‌ها بسیار سالم‌تر از چربی‌های اشباع شده است. خوردن آجیل‌ها نه تنها باعث افزایش وزن نمی‌شود، بلکه با مصرف آن‌ها فرد احساس سیری می‌کند و کم‌تر از مواد غذایی دیگر استفاده می‌کنند. 

 

منبع خبری سایت شفاف

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد